Als u een vraag heeft aan de Inspectie Overheidsinformatie en Erfgoed kunt u gebruik maken van onderstaand contactformulier. Misschien staat het antwoord op uw vraag op de onderwerpenpagina van deze website. Meer informatie hoe we met uw vraag omgaan, leest u hieronder op deze pagina.
Meldingen geïnspecteerde instelling
U kunt, omdat u of uw organisatie onder het toezicht valt van de Inspectie, via dit formulier ook meldingen doen. Zo moeten incidenten met de rijkscollectie direct worden gemeld. Ook meldingen die relevant zijn in relatie tot het toezicht van uw organisatie op het gebied voor overheidsinformatie of monumenten kan hier gemeld worden. Voor meldingen certificerende instellingen en vermiste archeologische vondsten is een afzonderlijk pagina op deze website waar u melding kunt doen. Op de hoofdpagina van de Inspectie kunt u per toezichtveld kijken of uw organisatie onder de geïnspecteerde instellingen valt. Bij twijfel kunt u uiteraard ook telefonisch contact met ons opnemen.
Wet open overheid
U kunt via deze contactpagina een vraag of verzoek indienen die valt onder de Wet open overheid die per 1 mei 2022 in werking is getreden. Geef daarbij aan om welke publieke informatie van de Inspectie Overheidsinformatie en Erfgoed uw belangstelling uit gaat.
Persvragen
Persvragen kunt u bij voorkeur via het contactformulier kenbaar maken. Geef daarbij aan om welke informatie het gaat. We nemen dan zo snel mogelijk contact met u op. Mocht u graag rechtstreeks contact hebben, neem dan contact op met het secretariaat van de Inspectie.
Reactie
Afhankelijk van uw vraag of melding kan de Inspectie als volgt reageren:
- Uw vraag of melding heeft geen betrekking op het werkterrein van de Inspectie. Waar mogelijk verwijst de Inspectie u door naar de juiste instantie.
- Uw vraag of melding heeft wel betrekking op het werkterrein van de Inspectie. U ontvangt dan nader bericht. Het kan zijn dat we telefonisch contact opnemen.
De Inspectie streeft er naar zo snel mogelijk te reageren. U krijgt een ontvangstbevestiging en uiterlijk binnen 10 werkdagen een reactie van een medewerker van de Inspectie. Als de beantwoording meer tijd vraagt wordt u geïnformeerd over de verwachte afhandelingstermijn. Voor Woo-verzoeken hanteren we de standaadtermijnen. Mocht u om wat voor reden in de tussentijd contact willen hebben met de Inspectie, dan kunt u dit doen via het contactformulier.
Zie ook de onderwerpenpagina op deze website. En de informatie over de proceduremelding om te weten of uw vraag of melding in behandeling kan worden genomen.